Реформа кримінальної юстиції США не повинна зосереджуватися лише на людях, якi перебувають за гратами



Реформа кримінальної юстиції США не повинна зосереджуватися лише на людях, якi перебувають за гратами

Деякі органи державного нагляду за особами, засудженими до покарання, альтернативного позбавленню волі, недостатньо інформують громадськість про свою політику та практику у цій сфері. Громадяни  повинні знати, наскільки ефективно державні органи працюють для того, щоб утримати засуджених осіб від повторного вчинення правопорушень і ув’язнення.  У більшості штатів США не здійснюється аналіз тенденцій щодо правопорушень, що вчиняються  засудженими особами, тому не мають необхідних даних, щоб визначити, чи було правопорушення, що призвело до ув’язнення особи, наслідком порушення нею умов перебування під наглядом органів пробації, тощо. Можливо причиною було вчинення нового злочину. Це має важливе значення для розуміння того, як той чи інший штат США реагує на такі випадки, а також, чи необхідно вносити певні зміни до політики у цій сфері.

Хоча в США є певний прогрес у вирішенні проблем, пов’язаних з наглядом за особами, засудженими до покарання, альтернативного позбавленню волі, більшість штатів акцентують свою увагу тільки на питаннях умовно-дострокового звільнення ув’язнених. Однак, винесення вироків щодо альтернативного покарання значно сприяє боротьбі зі злочинністю та знижує рівень ув’язнення засуджених, які не вчинили серйозні правопорушення.

За останні десять років США значно покращили систему кримінального правосуддя. Міжвідомче співробітництво в деяких штатах призвело до прогресу зменшення кількості тюремного населення в країні та зниження рівня рецидивізму, а також рівня злочинності в цілому. При цьому була посилена робота служб підтримки жертв злочинності. Але очевидно, що країні належить зробити ще багато задля вирішення проблем, що стосуються тих засуджених, які перебувають під наглядом органів пробації, тощо. Це може стати основою подальших реформ у цій сфері.

Коли ми говоримо про реформу кримінальної юстиції, ми природно думаємо про засуджених осіб, які перебувають за ґратами. Але є ще одна категорія осіб. На жаль, їм приділяється набагато менше уваги, хоча у них багато проблем і викликів,  і якщо їх не вирішувати, то тюремне населення нашої країни буде тільки збільшуватися. Як зазначають губернатори штатів Міссурі та Міннесота (відповідно Майк Парсон (республіканець) та Тім Вальц (демократ), близько 4,5 млн засуджених перебувають під наглядом органами пробації та інших державних органів, що залучені до виконання кримінальних покарань, альтернативних ув’язненню. Ця удвічі перевищує ніж кількість ув’язнених осіб в країні. Якщo таких людей зібрати в одному місті, воно було б другим за величиною в США.

Випробувальний та умовно-достроковий нагляди призначаються або як альтернатива ув’язненню, або у зв’язку з умовно-достроковим звільненням засуджених. Обидва варіанти покликані допомогти правопорушникам уникнути вчинення повторних протиправних дій та досягти життєвих успіхів, проживаючи в громадах, а не перебуваючи у в’язницях. Натомість, статистика свідчить про прикру і сувору реальність: 45% вироків щодо ув’язнення в США є наслідком порушень умов дострокового звільнення або вчинення повторних злочинів суб’єктами пробації. У 20 штатах, включаючи Міннесоту та Міссурі, більше половини ув’язнених  осіб відбувають покарання через порушення ними умов перебування під наглядом пробації. Як правило, це відбувається внаслідок незначних правопорушень.

Наприклад, це можуть бути невдалі тести на вживання наркотиків або недотримання умов електронного моніторингу. Кожна четверта особа, засуджена до позбавлення волі в США, знаходиться за гратами внаслідок порушення ними умов нагляду, призначених судом. Така велика кількість ув’язнених за не дуже значні правопорушення коштує державі понад 9 мільярдів доларів щороку. До цієї цифри не входять витрати на тримання правопорушників, які бувають в ​​місцевих в’язницях після порушення ними призначених умов нагляду. Тому необхідно розробляти та здійснювати таку політику, реалізовуючи відповідні програми, що дозволяли б засудженим досягати певних успіхів в процесі відбування покарання з випробовуванням та сприяли б громадській безпеці в цілому.

Штат Міссурі зіткнувся з проблемою найшвидшого в США зростання кількості жінок, засуджених до позбавлення волі. У зв’язку з цим в м. Фултон був створений перший в штаті Центр правосуддя, який долучився до розробки відповідних програм та здійснення нагляду за умовно-достроково-звільненими та іншими засудженими, які знаходяться під опікою пробації, тощо. Зокрема, 120-денна програма була розроблена спеціально для засуджених жінок, бо ризики та потреби цієї категорії засуджених, а також стан їх психічного здоров’я, дуже часто кардинально відрізняються від чоловічих. У 2015 році штат Міннесота зіткнувся з проблемою критичного зростанням чисельності тюремного ув’язнення. Зіткнувшись з необхідністю терміново будувати нову в’язницю, було вирішено розглянути необхідні законодавчі та інші зміни на рівні штату з огляду на результати дослідження цієї проблеми та аналізу ситуації, що склалася. Перш за все, було створено нові можливості для виправлення тих правопорушників, які потрапляли до в’язниці за порушення умов перебування під наглядом, зокрема органів пробації. Таким чином, аналіз усіх наявних даних є важливим елементом в процесі розробки ефективних програм, а також покращення політики та практичної роботи щодо нагляду за засудженими особами.

 

Джерело: https://time.com/5700747/parole-probation-incarceration/?utm_source=facebook.com&utm_medium=social&utm_campaign=social-share-article&utm_content=20191109&fbclid=IwAR3NlvfiGM0F1NS3F2kiBvmotUrz8_LrLCYgVpdlNInhpqfuQKO5fNEGbCU

 

Переклад: відділ міжнародного співробітництва ДУ “Центр пробації”, Михайло Колодяжний, +380935494466