Про отримання фінансової інформації


Згідно зі статтею 45 Закону України  «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р.  № 700-VII суб’єкт декларування до 30 березня 2020 року повинен подати щорічну декларацію про доходи та витрати, кошти та інші майнові права набуті протягом 2019 року.

Відповідно декларанту, для належного оформлення декларації, необхідно отримати повну інформацію про отримані доходи та витрати у звітний період, що можна буде зробити у такі  способи:

  1. Отримати від роботодавця (Державна установа «Центр пробації») довідку про нараховану та отриману за місцем роботи заробітню плату та інші нарахування за період І − IV кварталів 2019 року;
  2. Особисто звернутись до всіх банківських установ, у яких суб’єкт декларування має діючі рахунки, для отримання цієї ж інформації.
  3. Особисто звернутись до органу ДФС за місцем реєстрації із заявою у паперовому виді про отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб−платників податків про суми, джерела виплачених доходів і утриманих податків за 2019 рік.
  4. Зареєструватися в особистому кабінеті сайту ДФС та надіслати офіційний запит про отримання всього обсягу фіскальної інформації за 2019 податковий рік, шляхом використання кваліфікованого електронного підпису.
  5. Для осіб, які отримують інші види соціальної допомоги, зареєструватися в особистому кабінеті сайту Пенсійного фонду та надіслатиофіційний запит про отримання обсягу отриманих доходів та нарахувань за 2019 рік, шляхом використання кваліфікованого електронного підпису.

Електронне звернення – це найбільш ефективний спосіб отримання необхідної інформації для заповнення щорічної декларації.

Суть цього способу полягає у надсиланні заяви в електронному виді на офіційних сайтах ДФС України https://www.sfs.gov.ua, ПФУ https://www.pfu.gov.ua

Покрокові дії полягають у тому, що декларанту необхідно мати доступ до мережі «Інтернет», після чого в пошуковому браузері Google Chrome, Mozilla та інших,  вставити sfs.gov.ua, або pfu.gov.ua, після цього зайти на офіційні сайти (портали)  цих відомств.

На сайтах необхідно знайти вкладку «Електронний кабінет» − ДФС, «Електронна пенсійна справа» або «Дані з реєстру застрахованих осіб» − ПФУ, після чого виконати «Вхід» та у діалоговому вікні, відповідно до запропонованої форми обрати «Вид акредитованого центру сертифікації ключів», після чого вставити у порожнє вікно через пошук на комп’ютері, або з флешкарти пам’яті, раніше отриманий та діючий електронний цифровий ключ та індивідуальний пароль ключа, після чого увійти до особистого кабінету.

Подальшими кроками, декларантові треба обрати «Заяви, запити для отримання інформації», а потім серед 15 пунктів слід обрати розділ «Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді» − ДФС, у кабінеті ПФУ необхідно зайти до «Пенсійної справи», або на вкладку страхувальника та обрати потрібний запит.

Усі інші дії не потребують додаткових роз’яснень у зв’язку із простими та логічними кроками, які запропонують зазначені електронні системи.

Основною умовою цих маніпуляцій є наявність діючого кваліфікованого (цифрового) електронного ключа, про отримання якого, кожен декларант повинен завчасно потурбуватись та отримати його на електронний носій.